GOOGLE, UW SLEUTEL NAAR MEER CONVERSIE

Google! Iedereen kent het en iedereen is wel bekend met één of meerdere Google-tools. Dat veel daarvan gratis zijn, dat is mooi meegenomen. Dan zou het ook zeker lonen om die tools optimaal in te zetten, om er alles uit te halen wat erin zit. En daar zit-um precies de crux. Want Google optimaal inregelen, dat is zo eenvoudig nog niet. Dan kun je twee dingen doen, Google laten voor wat het is of externe kennis en ervaring raadplegen. Dat laatste kan best wel eens heel erg de moeite waard zijn. 

Want ja, Google inregelen kost tijd en energie. En dat is nu net wat je niet in overvloed hebt. Daar komt bij, net als je denkt dat je Google onder de knie heeft, net als je snapt wat Google bedoelt, dan voert Google een update door en kun je opnieuw beginnen Aan de andere kant, Google biedt je enorm veel kansen en mogelijkheden. Want heb je de Google-tools eenmaal goed ingericht, dan word je alsmaar zichtbaarder voor een steeds groter publiek. Zo creëer je voor jezelf een steeds groter digitaal podium waarop je al je diensten en producten kunt aanbieden. En dat 24 uur per dag, 7 dagen per week. Laten we dus eerst eens bekijken over welke Google-producten je eigenlijk minimaal moet beschikken. Achtereenvolgens behandelen we Google Bedrijfspagina’s, Google Maps, Google Analytics, Google Captcha en Google Tagmanager. Maar we beginnen met de Google Sleutel.

Google Sleutel

De Google Sleutel is een unieke code, waarmee onder andere je website en de Google-tools van je keuze met elkaar gaan communiceren. Bijvoorbeeld, toetst iemand jouw naam in op Google Maps, dan toont Google én je bedrijfsgegevens en de kortste of snelste weg naar jouw locatie. Wat een Google sleutel kost? Ter illustratie, voor iedere keer dat Google Maps jouw website toont, betaal je 0.007 dollar per view. Inderdaad, 1.000 views kosten dus 7 dollar. Tenzij je die Google Sleutel hebt. Dan krijg je als houder van zo’n sleutel juist een maandelijks tegoed van 200 dollar. En dat bedrag wordt iedere maand aangevuld. Dat komt neer op ruim 28.000 gratis views. Tel uit je winst!


Google Bedrijfspagina

Een Google Bedrijfspagina of Businesspage is een regelrechte must voor je bedrijf. Goed beschouwd is een bedrijfspagina een gratis mini-website op Google. Deze pagina kun je naar eigen smaak inrichten en is vindbaar op zowel de naam van je bedrijf als je vestigingsplaats. En dat laatste is weer interessant voor Google Maps, waarover later meer. Zo levert een Google Bedrijfspagina jou dus meer zichtbaarheid en herkenning op. Welke informatie je nog meer kunt vermelden?

  • Je adres- en bereikbaarheidsgegevens;
  • Je openingstijden;
  • Een korte omschrijving van jouw bedrijf, product of dienst;
  • Foto’s;
  • Een routebeschrijving naar jouw bedrijf;
  • Aanstaande activiteiten en events;
  • Eventuele faciliteiten als parkeerruimte;
  • Reviews van klanten.

Uiteraard kun je je Google Bedrijfspagina koppelen aan jouw website.


Google Maps

Veel zoekopdrachten beginnen tegenwoordig op Google Maps. En dat is gelijk het mooie van deze tool. Want Google Maps toont mensen actuele informatie over bedrijven, supermarkten, tankstations en nog ontzettend veel meer. Vervolgens leidt Maps hen naar de bestemming van hun keuze. Om dat alles mogelijk te maken bevat Google Maps honderden miljoenen bedrijven en plaatsen, is Maps voorzien van realtime GPS-navigatie en geeft de tool live informatie over verkeer en openbaar vervoer. Als we de grootste voordelen eens op een rijtje zetten:

 

  • Via de meest efficiënte route naar de plaats van bestemming. Routes worden automatisch gewijzigd op basis van live verkeersinformatie, incidenten en wegafsluitingen;
  • Belangrijke bedrijven zoeken. Meteen zichtbaar is welke bedrijven of voorzieningen in de buurt open zijn; in de buurt en wat hun actuele openingstijden zijn. Handig als je een lokaal restaurant zoekt voor afhalen of thuisbezorgen.
  • Offline kaarten waarmee zonder internetverbinding te navigeren is.
  • Street View en interieurbeelden van restaurants, musea en meer.

Het mag duidelijk zijn, voor een optimale zichtbaarheid is het ook voor jou een must om goed vermeld te zijn in Google Maps.


Google Captcha

Iedereen met een contactformulier op zijn of haar website maakt het regelmatig mee, je krijgt onbestemde mails binnen van onbestemde verzenders.

 

-----Oorspronkelijk bericht-----

Van: {FullName:value} <Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Verzonden: vrijdag 3 januari 2020 21:09

Aan: info <info@klantadres

Onderwerp: Contactformulier

Geslacht – 

Naam - #file_links["C:\Frazes.txt",1,N]: #file_links["C:\Links_Dating.txt",1,N]

Plaats - #file_links["C:\Frazes.txt",1,N]: #file_links["C:\Links_Dating.txt",1,N]

Telefoonnummer – 83979689985

E-mail - Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Uw vraag - Sех dating site, sеx оn a first date, sех immediatelу: http://xsle.net/sexinyourcity181637

 

Spam dus. Nu kun je een standaard Captcha installeren die iemand laat bevestigen dat hij of zijn geen robot is. Maar spammers worden steeds slimmer en inventiever, waardoor die standaard Captcha’s niet meer gegarandeerd 100% werken. Dan is de installatie van een Google Captcha een betere keuze. Waarom? Omdat Google continue ‘zijn’ Captcha aanpast, waardoor spammers zo goed als geen mogelijkheden hebben daar doorheen te komen.

Google Analytics

Je wilt de gebruikerservaringen verbeteren van mensen die jouw sites en apps bezoeken? Dan kun je niet zonder Google Analytics. Deze tool helpt je begrijpen hoe mensen omgaan met jouw digitale kanalen en met de content die je daarop ter beschikking stelt. Dat doet Analytics met gedetailleerde rapporten en dashboards. Daarvoor meet Analytics de interacties van actieve gebruikers van jouw sites of apps. Meetmomenten zijn de afgelopen dag, de afgelopen zeven, veertien en dertig dagen. Zo laat Google Analytics je in één oogopslag zien wat wel of wat juist niet werkt. Ook geeft Analytics je belangrijke insights. Bijvoorbeeld welke klanten een hoog omzetpotentieel hebben. Maar net zo informeert Analytics je over belangrijke wijzigingen, nieuwe trends en andere mogelijkheden waarvan je op de hoogte moet zijn.


Google Tagmanager

Een interessante uitbreiding op Google Analytics is Google Tagmanager. Laat Analytics je zien wat bezoekers op jouw sites of apps doen, met Tagmanager kun je hen voorschotelen waarnaar zij op zoek zijn. Met andere woorden, je kunt je digitale kanalen personaliseren. Bij Wija Digital Marketing noemen we dat ‘het instellen van doelen’. Doelen kunnen bijvoorbeeld zijn:

  • Het aantal ingevulde contactformulieren;
  • Het aantal mensen dat op de ‘Bel me nu’ knop heeft gedrukt;
  • Het aantal mensen dat de plattegrond van jouw locatie heeft gekeken;
  • Hoe lang blijft een bezoeker op je website en hoeveel en welke pagina’s bezoekt die;
  • Hoeveel mensen klikken op je website en ‘vluchten weer weg’;
  • Hoeveel mensen starten een boeking of reservering en hoeveel mensen voltooien deze;
  • Hoeveel mensen stoppen een product in hun winkelmand en rekenen deze toch niet af.

Je leest, er valt een wereld te winnen als je meerdere Google-tools inzet en belangrijker nog, als je die koppelt aan elkaar. Maar waarmee we al aftrapten, dat is nog niet altijd zo eenvoudig. Dat kost veel tijd en energie. Schaarse tijd en energie. Dus misschien is het toch een goed idee als je daarvoor de Google-kennis en -ervaring van Wija Digital Marketing inschakelt? Neem dan de proef eens op de som. Eén ding is zeker, je gaat bij ons altijd wijzer de deur uit.

                                     

Wija digital marketing
Rijksweg 236
9423 PH Hoogersmilde
+31 (0) 592 45 93 80

Wija digital marketing helpt u als ondernemer bij het genereren van business optimaal gebruik te maken van het internet. Follow us!