In deze tijd van afstand houden komen mensen dichter bij elkaar dan ooit. Stichting Vrienden van Interzorg heeft de afgelopen dagen een beroep gedaan op de mensen in haar netwerk en regelde ruim 1200 fleurige narcissen en potlelies voor cliënten en medewerkers van Interzorg. Deze planten worden op dinsdag 7 april bezorgd bij de locaties De Hoprank in Peize, De Hullen in Roden, Kornoeljehof in Vries en Nieuw Graswijk en Anholt in Assen. De andere 4 locaties van Interzorg hebben een eigen stichting, die enkele van deze locaties ook al in het zonnetje zette.

De retail is in crisis: lege straten en lege winkelcentra, geen winkelend publiek meer, veel winkels zijn gesloten of beperkt open. Dit hebben we nog nooit eerder meegemaakt. De overheid doet haar best om bedrijven te helpen, maar de invulling hiervan kost tijd, tijd die er bij velen niet is. Als de winkeliers het niet overleven, dan leidt dat tot nog meer lege plekken in de winkelstraten, dorpskernen en stadscentra.

De Drentse marketeer Wija Koers is een autoriteit in de agrosector. Een boeiend en veelgevraagd spreekster op congressen en seminars. Met haar bedrijf Wija digital marketing bedient ze met name agrarisch ondernemers en toeleveranciers. Wija laat bedrijven beter presteren door heldere en onderscheidende communicatie en online marketing. Haar passie voor de agrosector werkt aanstekelijk. Zo aanstekelijk, dat het met Wija geplande vraaggesprek in Hoogersmilde ruim drie uur duurde. 

Jumbo Mulder in Beilen verkoopt vanaf 16 oktober als eerste Jumbo in Nederland verse dagmelk, afkomstig van zuivelboerderij Bolhuis te Beilen. Arjan en Wenda Bolhuis runnen samen het zuivelbedrijf aan de Beilervaart en leveren melk aan Campina, maar dachten ook na over een eigen melktap. 

Instagram is tegenwoordig een niet meer weg te denken social media-kanaal. Wereldwijd heeft Instagram meer dan 1 miljard gebruikers. Meer dan de helft daarvan gebruikt instagram zelfs dagelijks. Daarmee biedt Instagram ook u een ongekend groot bereik. Maar hoe integreert u Instagram in uw bedrijfsstrategie? Hoe komt u aan meer volgers en net zo belangrijk, hoe biedt u die voor hen interessante content aan? Of nog mooier, hoe zorgt u ervoor dat uw volgers reikhalzend uitkijken naar uw volgende storie of album?

In mijn columns vindt u veel technische termen en welgemeende adviezen. Het is niet erg als u niet alle adviezen opvolgt. Het allerbelangrijkste advies voor de sector en voor u als boer is: STOP MET ZWIJGEN!

01 januari 2019 mijn goede voornemen voor 2019 een week het account van #Drenthenaren voorzien van content.
De beheerder van het account een persoonlijk bericht gestuurd op twitter. Het antwoord was positief.
De 2e week van het jaar direct van start gegaan en zo was ik 07 januari tot en met 14 januari de week-twitteraar voor #Drenthenaren.
Wat wil je delen met #Drenthenaren als je bent geboren, opgegroeid en werkzaam in #Drenthe?

voorkomen dat dingen stuk gaan. Hoe doe je dat?
Alles begint met een goed plan met andere woorden het ontwikkelen van een goede visie. Als het plan op tafel ligt gaan we kijken wat we nodig zijn om het plan ten uitvoer te brengen welke middelen willen we gaan inzetten, op welk moment gaan we deze middelen inzetten en met wie gaan we samenwerken.

Wija digital marketing - Agrimarketing - DOC kaas

In mijn vorige columns heb ik jullie laten kennis maken met mijn 5 stappenplan (zie figuur). We hebben kennis gemaakt met stap 1 Inventariseren, stap 2 Signaleren, stap 3 Modelleren en stap 4 Delen. In deze column vertel ik u graag meer over stap 5 Acteren.

Wija digital marketing - Agrimarketing - DOC kaas

In mijn vorige twee columns heb ik jullie laten kennis maken met mijn 5 stappenplan (zie figuur). We hebben kennis gemaakt met stap 1 Inventariseren, stap 2 Signaleren en stap 3 Modelleren. In deze column vertel ik u graag meer over stap 4 Delen. Delen van de strategie die we hebben bepaald en vertaald naar de website. Nu is het zaak om te zorgen dat we mensen ‘verleiden’ om onze website te bezoeken en dat mensen begrijpen en onthouden wat de boodschap is. Om mensen te laten onthouden wat de boodschap is geldt de kracht van het delen, oftewel het herhalen van de boodschap. Een eeuwenoude wetenschap in het latijn: Repetitio mater scientiae est. Herhaling is de moeder van de wetenschap.

Wija digital marketing - Agrimarketing - DOC kaas

In het vorige column heb ik jullie meegenomen waarom ik het belangrijk vind dat melkveehouders hun geluid laten horen naar de maatschappij. Door de Melkveestudiegroepen die ik begeleid, heb ik ervaren dat melkveehouders veel ondernemen. Ze organiseren open dagen, ontvangen scholen, geven interviews op lokale maar ook landelijke radio en tv, zijn actief op social media en nog veel meer. Om deze inspanningen nog succesvoller te maken voor een nog groter publiek is een goede strategie van belang. In mijn vak noemen we dat branding content, merkwaarden, trefwoorden en mobiliseren van energie.

Wija digital marketing - Agrimarketing - DOC kaas

Fijn om kennis te maken. via deze column is het weliswaar een eenzijdige kennismaking, maar ik hoop gedurende dit jaar met velen van u echt kennis te maken. ik ben Wija koers en ik ben ‘digital marketeer’. zo’n 25 jaar geleden ben ik begonnen als zelfstandig ondernemer in het vak marketing. met een team van medewerkers doen we onze werkzaamheden in noord oost en midden-nederland. wij zijn gevestigd in Hoogersmilde.

Tags:
Wija digitalmarketing - Agrimarketing - Steegro

Het zal je maar gebeuren. Plotseling een kans krijgen om met je bedrijf op TV te komen. Wat komt daar allemaal bij kijken en hoe pak je dat aan? Wel zo prettig als je dan een ervaren ‘spindoctor’ als Wija aan je zijde hebt, voor hulp bij de TV opname.

De kans krijgen om je bedrijf prime time op vrijdagavond op NPO 1 in de schijnwerpers te zetten? Onze agrarische klant Steegro kreeg die kans en greep hem met beide handen aan.

Steegro is een melkveebedrijf, annex biovergister en akkerbouwbedrijf en wordt gerund door Henk en Erna van der Steege.

Tags:
Wija digitalmarketing - Agrimarketing - Wardenburg

Al meer dan 20 jaar helpen wij onze klanten bij het ontwikkelen van een goede internetmarketing-strategie. Nu kunnen wij zelf gaan vertellen hoe we dit realiseren, maar veel belangrijker is hoe onze klanten dit ervaren. We gaan er de komende tijd een aantal aan het woord laten. Misschien herkent u zich wel in hun situatie. Waarom kozen zij voor Wija?

De eerste die wij die vraag voorleggen is:
Alex Kort, Directeur Operations, Wardenburg Beveiliging & Telecom uit Kolham.

Lees ook over Amazon:

Wija digital marketing
Rijksweg 236
9423 PH Hoogersmilde
+31 (0) 592 45 93 80

Wija digital marketing helpt u als ondernemer bij het genereren van business optimaal gebruik te maken van het internet. Follow us!